Nauczyciel: „Uczenie się matematyki, to ogromna przyjemność!”
Uczeń: „Proszę Pani, ja nie mam czasu na przyjemności!”
Nauczyciel: „Co trzeba zrobić, aby zamienić centymetry na metry?”
Uczeń: „Skreślić „centy”.
Po klasówce z matematyki rozmawia dwóch kolegów:
– Ile zadań rozwiązałeś?
– Ani jednego. A ty?
– Ja też ani jednego. Pani znowu powie, że ściągaliśmy od siebie.
Metody dowodzenia twierdzeń:
– dowód przez ogląd (łatwo widać),
– dowód przez połechtanie ambicji słuchaczy (to dla Państwa jest proste),
– dowód iluzjonistyczny (zrobimy teraz taką małą sztuczkę),
– dowód spychologiczny (Państwo sprawdzą sami),
– dowód przez kalendarz (to było w zeszłym roku)
– dowód przez zastraszenie (albo Państwo uwierzą na słowo, albo będę przez trzy godziny dowodził).
Który dowód, by was przekonał?