Kangur

 

Kilka dni temu moi uczniowie brali udział w matematycznym konkursie „Kangur”. To międzynarodowa akcja. Wystartować mogą wszyscy chętni, którzy mają odwagę zmierzyć się z matematyką. Zadania zawsze w tym konkursie wymagają wiedzy i logicznego myślenia. Wyniki znane będą dopiero w maju, ale trzymam kciuki za wszystkich startujących. Mam propozycję dla rodziców i tych uczniów, którzy nie wzięli udziału w „Kangurze”.
Poniżej przedstawiam po jednym zadaniu z każdego przedziału wiekowego. Drodzy rodzice sprawdźcie, czy nadążacie za swoimi pociechami.

 

Kangur Maluch klasy III-IV szkół podstawowych

Ola oglądała cztery zabawki : lalę, misia, piłkę i układankę. Każda zabawka ma inną cenę. Jedna z tych zabawek kosztuje 10 zł, inna 20 zł, a pozostałe 30zł i 40 zł. Wiemy, że kupując misia i lalę, zapłacimy więcej niż kupując piłkę i układankę. Miś i układanka łącznie kosztują tyle samo co piłka. Która zabawka kosztuje 30 zł?
A) Lala B) Miś C) Piłka D) Układanka E) Może być lala lub miś

 

Kangur Beniamin klasy V-VI szkół podstawowych
Dwa automaty A i B wytwarzają takie same elementy. Automat A w ciągu każdej minuty wytwarza 3 elementy, a automat B w ciągu każdej minuty wytwarza 2 elementy. Dzisiaj automaty jednocześnie zaczęły pracę i miały wyprodukować 120 takich elementów. Po pewnym czasie automat A uległ awarii i pozostałe 40 elementów wyprodukował automat B. Ile minut w tym dniu pracował automat B?
A) 24 B) 36 C) 40 D) 42 E) 48.

Post Author: kingagraf